English grade 7

2015/2016
Week 21 Wednesday
After you have seen the episode - discuss the following questions in your study group. Record your discussion and send it to Ulrika (ulrikaselever@gmail.com) .

  1. Would you like to have school uniforms? Why? Why not?
  2. What is good and bad with uniforms?
  3. Is it important to express your identity through clothes?
  4. If the teenagers from Scilly came to visit your school, what might be surprising to them?
  5. Describe the school environment (The Five Islands School and your own school) in as much detail as you can. Are there any likenesses/differences from your school?
  6. What does your dream school look like?



Eleven diskuterar översiktligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används, och kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade och nyanserade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig enkelt och begripligt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar sin förståelse genom att översiktligt redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med godtagbart resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att medtillfredsställande resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat och nyanserat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med gott resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig enkelt, begripligt och relativt sammanhängande.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, relativt tydligt och relativt sammanhängande. Eleven formulerar sig även med visst flyt och i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, tydligt och sammanhängande. Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av i huvudsak fungerande strategier som i viss mån löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av fungerandestrategier som löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av väl fungerande strategier somlöser problem i och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.




Week 21 Monday
After you have seen the episode - discuss the following questions in your study group. Record your discussion and send it to Ulrika (ulrikaselever@gmail.com) .


  1. Responsibility (ansvar) and independence (oberoende), what is the relationship between the two words?
  2. In what way are the teenagers in the programme being prepared to become independent?
  3. Do you think that there is a difference between your life and theirs when it comes to becoming independent and moving away from home?
  4. Can you understand why parents worry about letting their children go far away from them?
  5. What can you do to make your parents feel at peace when you are not around?
  6. Do you agree with Amy that it is idiotic to get drunk? Why? Why not?
  7. What is different between your home environment and the Isles of Scilly when it comes to partying and drinking alcohol?
  8. What seems to be the same?


If you have time:
  • Do you save up for your first years away from home? How?
  • At what age do you think it is time to move away from home?
  • What do you think the first years away from your parents will be like?
  • Would you be comfortable to talk about alcohol with your parents the way Jess does with her father?
  • If you were a parent, how would you want your teenager to behave?
  • Is it possible to talk about everything with one's parents?
  • Can you be honest about alcohol and drug abuse with your friends?
  • What can you do to stay away from drugs and alcohol?


Eleven diskuterar översiktligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används, och kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade och nyanserade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig enkelt och begripligt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar sin förståelse genom att översiktligt redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med godtagbart resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att medtillfredsställande resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat och nyanserat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med gott resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig enkelt, begripligt och relativt sammanhängande.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, relativt tydligt och relativt sammanhängande. Eleven formulerar sig även med visst flyt och i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, tydligt och sammanhängande. Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av i huvudsak fungerande strategier som i viss mån löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av fungerandestrategier som löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av väl fungerande strategier somlöser problem i och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.

Week 20 Wednesday
After you have seen the episode - discuss the following questions in your study group. Record your discussion and send it to Ulrika (ulrikaselever@gmail.com) .


  1. “I wouldn´t swap this for anything!” What does Shamus mean? Do you agree?
  2. If Shamus came to see you where you live, what would you show him?
  3. What skills are you developing when you spend time with your family?
  4. In what way will your free time activities be useful to you in the future?
  5. Is it important to have the same interests as your friends?
  6. What is it like living near the sea?
  7. In what way can nature be a threat and how can yuou protect yourself against such a threat?
  8. Are there any threats from nature in your home environment?


If you have time:
  • Is it possible to stay where we are instead instead of moving to big cities to find a job?
  • If you were to follow your parents´ footsteps, what would your future be like?
  • In what way will your free time activities be useful to you in the future?
  • Jess likes to paint beach scenes. What would she paint if she lived near you?


Eleven diskuterar översiktligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används, och kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade och nyanserade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig enkelt och begripligt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar sin förståelse genom att översiktligt redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med godtagbart resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att medtillfredsställande resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat och nyanserat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med gott resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig enkelt, begripligt och relativt sammanhängande.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, relativt tydligt och relativt sammanhängande. Eleven formulerar sig även med visst flyt och i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, tydligt och sammanhängande. Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av i huvudsak fungerande strategier som i viss mån löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av fungerandestrategier som löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av väl fungerande strategier somlöser problem i och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.

Week 20 Monday
After you have seen the episode - discuss the following questions in your study group. Record your discussion and send it to Ulrika (ulrikaselever@gmail.com) .


  1. What makes a good friend?
  2. Is it important to have many friends?
  3. Do you think that there is a difference between you and the teenagers on Scilly when it comes to relationships?
  4. Is it easier or harder to find a partner on Scilly then  it is for you? Why? Why not?
  5. In the programme the policeman says: “It is a bit like living in a fishing bowl, everyone knows everyone.” What do you think about this? Is it good or bad? Why?
  6. Is your home environment similar to Scilly or is it different? Can you give any examples?


If you have time:
  • How important is it to stay in touch with childhood friends? Motivate!
  • Is it possible to break up with a friend?
  • Is there a difference between boys and girls when it comes to friendship?
  • Do you agree or disagree with Tom when he says that you don't want to sabotage your friendship by starting a relationship.

Eleven diskuterar översiktligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används, och kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat några företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används och kan då också göra välutvecklade och nyanserade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig enkelt och begripligt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar sin förståelse genom att översiktligt redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med godtagbart resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att medtillfredsställande resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat och nyanserat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med gott resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig enkelt, begripligt och relativt sammanhängande.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, relativt tydligt och relativt sammanhängande. Eleven formulerar sig även med visst flyt och i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I muntliga och skriftliga framställningar i olika genrer kan eleven formulera sig relativt varierat, tydligt och sammanhängande. Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av i huvudsak fungerande strategier som i viss mån löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av fungerandestrategier som löser problem i och förbättrar interaktionen.
Dessutom kan eleven välja och använda sig av väl fungerande strategier somlöser problem i och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.



Week 19

Life on Scilly - Episode 2

High-Flying Dream
This episode is about the teenagers dream for the future. While you watch the episode I want you to think about their dreams and if you, in some way, can relate to the way they are feeling about their hobbies and dreams. Feel free to take notes while you are watching the program.

You can find the questions under the headline "English Grade 7"

After you have seen the episode - discuss the following questions in your study group. Record your discussion and send it to Ulrika (ulrikaselever@gmail.com) .


  1. What things do you have in common with Tom, Jess and Harry?
  2. What things are different in your life compared to Tom's, Jess´s and Harry’s life?

If you have time:

  • Is it important to work with something that is also your greatest passion in life or is it better to do that as a hobby on the side? Why? Why not?
  • If you were to choose being Tom, Jess or Harry, who would you choose and why?
  • What are the main differences between the way you think about the future and the way they discuss their future plans?
  • Are they having opportunities that you don´t have?
  • Are there any opportunities in your lives that they don't seem to have on Scilly?

Life on Scilly - episode 1

Meet the Islanders
After you have seen the episode - discuss the following questions in your study group. Record your discussion and send it to Ulrika (ulrikaselever@gmail.com) .


  • What is positive and negative about living on the isles?
  • What is the difference between living on a small island and living on the mainland?
  • Do you have something in common with the teenagers in the programme?
  • What are the challenges for the teenagers in the programme?
  • Are they having any problems that you don´t have?
  • Are there any problems in your life that they don't seem to have on Scilly?




Week 12-16
Oliver Twist
If you follow the link you will find the assignment to the story about Oliver Twist.
Writing Assignment


Week 43
Monday
Today we will listen to a horror story and do some assignments. You will work both individual and in groups.

Horror story
Week 42

During the lesson on Wednesday, you need to finish your letter to Mother Earth. We have the computers. If you have finished it you can try to solve one online Mysteries. Make a click on the link, choose a mystery and try to solve it with help from the clues.

Mysteries online

Week 41
Veckans förmåga
Analysförmåga: innebär att kunna beskriva orsaker och konsekvenser, föreslå lösningar. Kunna förklara och påvisa samband, Se utifrån och växla mellan olika perspektiv. Jämföra likheter och skillnader, liksom för-och nackdelar.

We will practise this ability by speaking activities and our written letter to Mother Earth. You will find the instructions for your letter under week 40.

Week 40
Veckans förmåga
Analysförmåga: innebär att kunna beskriva orsaker och konsekvenser, föreslå lösningar. Kunna förklara och påvisa samband, Se utifrån och växla mellan olika perspektiv. Jämföra likheter och skillnader, liksom för-och nackdelar.

This week, you will finish your group discussions and begin to write your letter to Mother Earth. If you make a click on the link you will find your assignment.

Dear Mother Earth

Example - Letter to Mother Earth



2014/2015
Week 22
Last week, we listened to a radioprogram which were about xenophobia in South Africa. This week, your assignment is to write an essay about this subject. You write your first copy by hand, then  you discuss the questions with a find - maybe you can come up with some new ideas and finally you will rewrite your essay on the computer.

Essay - Xenophobia

Week 19
Veckans förmåga
Metakognitiv förmåga: innebär att kunna tolka, värdera, ha omdömen om och reflektera kring. Lösa problem med anpassning till situation, syfte eller sammanhang. Avgöra rimligheten. Välja mellan olika strategier. Pröva och ompröva.
We keep on reading the book Fighting back and do the assignments which are connected to the text.

Week 18
Veckans förmåga
Begreppslig förmåga: innebär att kunna förstå innebörden av begreppen och kunna relatera begreppen till varandra. Använda begreppen i olika och nya sammanhang.
Last week you began to read the story Fighting back which is a story about racism. You will read the book and answer some questions and translate some paragraphs into Swedish.This is connected to the job you will begin to work with in Swedish and SO.

Week 17
Veckans förmåga
Kommunikativ förmåga: att ha förmågan att samtala, diskutera, motivera och presentera. Kunna uttrycka egna åsikter och ståndpunkter. Framföra och bemöta argument, redogöra, formulera, resonera och redovisa. 

Week 13
Veckans förmåga
Metakognitiv förmåga: innebär att kunna tolka, värdera, ha omdömen om och reflektera kring. Lösa problem med anpassning till situation, syfte eller sammanhang. Avgöra rimligheten. Välja mellan olika strategier. Pröva och ompröva.
During week 13 you will practise to translate a text about some food facts. You will also practise to tell about your ideal meal and where you would like to eat it and why.
My ideal meal

Week 12
Veckans förmåga
Analysförmåga: innebär att kunna beskriva orsaker och konsekvenser, föreslå lösningar. Kunna förklara och påvisa samband, Se utifrån och växla mellan olika perspektiv. Jämföra likheter och skillnader, liksom för-och nackdelar.

Week 11
Veckans förmåga
Begreppslig förmåga: innebär att kunna förstå innebörden av begreppen och kunna relatera begreppen till varandra. Använda begreppen i olika och nya sammanhang.
During this week we will continue to work with food and words and phrases which can be useful when we are talking about food or will do some cooking. You will have a schedule with assignments which you are free to work with in what order you want to.

Text:             How do you like the food? p 60-61
                      What´s for dinner? p 68
What?                                                                            Assignment   Page             Done
Useful phrases – At the table
8
60

Discuss- Foreign food
19
66

Role play – At the restaurant
24
67

Role play – At the dinner table
25
68


Text: Hamburger Stories – p 63

What?                                                                            Assignment   Page             Done
Read the text and answer the questions
11
62



Week 6
This week we have worked with Goodnight Mr. Tom. We finished it first at Wednesday lesson which means that we will work with the assignment next week. During the Friday lesson we talked about prepostions of time, saw a short videoclip and did some assignments.

New semester (ny termin)
Week 5
This week we have remembered the Holocaust. We have seen the movie "Goodnight Mr.Tom" which is about a little boy who has been sent away from London to the country when England goes to war against Germany during the World War II. We will finish this film with a writing assignment during the next weeks lessons.

Tuesday 25 November
We will see the grammar film about noun, verb, adjective and adverb once again. After that we will discuss the rules together and finally you will do the assignment on your work sheet.

Monday 21 October
During, todays lesson we practised to describe people and began to wrie a poem about ourself.

Monday 13 October
Today, you will begin to work with adjectives. You are going to see two short grammar films and then you will practice to describe your classmates by using adjectives.
noun, verb, adjective and adverb

Monday 6 October
Today, you prepared for your presentations about how to become greener in school, when you buy clothes and other new things. You had your presentation at the end of the lesson and you had prepared two questions in each group which you will answer in a test on Wednesday.

Monday 29 September
This week we work with our environment and talk about how we can be careful with the air and earth so we people, the animals and the environment can go on living. We saw two short documentaries about this issue and we also discussed how much garbage it will be from making one mobil phone.

Friday 26 September
Today, we had a test on your homework. We tried a new way for you to show the words you have learnt by using your phones. You got a new homework for next week. You can find the words under homework grade 7.

Monday  22 September
Today we discussed Civil Rights. The class definition was that everyone should have the same rights in society and that averyone should be treated the same regardless where you are from. we worked on page 3 and 4 (Civil rights and Separate Spheres) in Deeds not Words. We saw a musicvideo which is about how women had it in society during late 1900´s and early 2000´s.

Friday 19 September
Tosay, you got a new homework. You can find the new words under the link Homework grade 7.
Wednesday 17 September
Today, we began to work with the suffragettes in the UK. We read the LPP together and translated it so everyone should know what to do during this period. We saw a music video as  a start and we also saw how they did when they made this video. You wrote some important words down in your blue notebook:
compare= jämföra
discuss= diskutera
topics = ämnen
diary = dagbok
suffragette=rösträtt (rösträttskvinna)
20th century= 1900 talet
1900´s = 1800 talet
1800's= 1700 talet
party= politiskt parti
Below, you can see the music video...:


... and here can you see how they did the video:

Monday 15 September
Today, we finished ur work with volcanoes. The one of you that already had finished this work or finished it during the lesson were on the library to borron an English written book to read.

Friday 12 September
Today, we had a test on your homework and you checked your answers together with a friend. You got a new homework and finally you kept on working with the volcanoe exercises.

Wednesday 10 September
Our lesson today was cancelled as you all were on "Medborgarhuset" to listen to a lecture about democracy and which rights you have.

Monday 8th September
Today you kept on working with the reading questions and some of you began to translate the paragraphs.

Friday 5th September
Today, we had a test o your homework. You cheched a friends answer and finally you got a new homework for Friday 12th September.


Wednesday 3rd September
Today, most of finished the reading questions about the volcanoes. We will keep on working with the translation exercise and the writing exercise next lesson on Friday. Do not forget your homework until Friday.

Monday 1st of September
Today we saw a short film about the danger of volcano asches when it is spread in the air. We also saw a short film about what happens when a volcano erupt. We kept on working with the texts and the exercises. You can see the films here:


Geography Lesson: What is a volcano?

and the film about the danger of volcano ash:


Friday 29th of August
Today, you translated the words you have for homework next week. Evereyone was really good and worked very well also today. Well done and I wish you all a nice weekend!
/Ulrika


Wednesday 27th of August
Today we kept on working with the exercises about Volcanoes. Everyone worked really well.



Lesson monday 25th of August
During our lesson today, we read the LPP and discussed some disaster issues in pairs. We saw a movie about how volcanoes are, how they are formed and the different types that exist. 
You can watch the movie here:
We also discussed the following questions in pairs:
  • ·         What is a disaster? Could you give examples of different types of disasters (both natural disasters, such as earthquakes, and manmade disasters, such as terrorist attacks)?
  • ·         How do you feel when you read or hear about a big disaster on the news?
  • ·         Have you watched any disaster movies? If you have, what did you think about them, did they seem realistic?
  • ·         What three of your belongings would you save if there were an earthquake and you only had a few minutes to leave your home? Why these things?
  • ·         If you knew that there would be a great disaster next week and this would be the last week on earth, how would you spend your week?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar